تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
چرا جاروبرقی گرم می شود؟
آبان نیوز

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
خبرنامه
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 241
» بازدید دیروز : 600
» هفته گذشته : 2732
» ماه گذشته : 1848
» سال گذشته : 56837
» کل بازدید : 194322
» کل مطالب : 34
» نظرات : 0
» پیج رانک : PageRank 0 out of 10
0
امكانات
پشتیبانی
لينك باكس و بنر
پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت آبان نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طریق نظرات به ما اطلاع دهید .
چرا جاروبرقی گرم می شود؟
درباره :



گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که جاروبرقی شما خیلی سریع و بدون کار خاصی گرم می شود و با این حال احتمالا بوی سوختگی را استشمام خواهید کرد. این مشکلات نشان می دهد که جاروبرقی مشکل دارد و باید سریعا آن را تعمیر کنید. معمولاً این مشکل رایج به دلیل خرابی موتور و سایر قطعات رخ می دهد. برای اطلاع از علت گرم شدن جاروبرقی به خواندن گزارش آریابهکار ادامه دهید.

حل مشکل داغ شدن بیش از حد جاروبرقی

هنگامی که احساس کردید جاروبرقی بعد از 20 تا 30 دقیقه گرم می شود، ابتدا آرام باشید و به خود استرس وارد نکنید. سپس جاروبرقی را خاموش کنید و بگذارید یک ساعت بماند. حالا جاروبرقی را به برق بزنید و طبق معمول به مدت 20-30 دقیقه از آن استفاده کنید. در این صورت اگر متوجه شدید که موتور جاروبرقی همچنان داغ است بهتر است با توجه به المان هایی که در قسمت بعدی آورده ایم آن را عیب یابی کنید.

علت گرفتگی حریق جاروبرقی

گرمایش دوشاخه جاروبرقی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که هنگام قطع برق با آن مواجه خواهید شد. علل احتمالی این مشکل عبارتند از:

ساییدگی و پارگی در ابتدا و انتهای سیم برق ناشی از کشیدن سیم یکی از علل شایع داغ شدن دوشاخه است.

هیچ تضادی وجود ندارد و نبود نیروی کافی دستگاه نظافت باعث سرازیر شدن برق به المنت گرمایشی می شود، بنابراین با وجود داغ بودن موتور گرمایش، دستگاه داغ است.

اگر جاروبرقی برای مدت طولانی استفاده شود، دوشاخه جاروبرقی گرم می شود.

دلایل توقف ناگهانی جاروبرقی

نسل جدید جاروبرقی ها دارای سنسور بسیار کاربردی به نام سنسور حرارتی است که وظیفه اصلی آن خاموش شدن فوری جاروبرقی است تا در هنگام گرم شدن از عوارض جانبی جلوگیری شود. بنابراین اگر جاروبرقی شما در مدت زمان کوتاهی گرم می شود و به طور ناگهانی خاموش می شود، توجه داشته باشید که این مشکل ناشی از عملکرد صحیح و مناسب سنسور حرارتی جاروبرقی است.

در این صورت بهتر است برای رفع مشکل جاروبرقی از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. ما در گروه آریاحکار با متخصصین مجرب آماده عیب یابی و تعمیر جاروبرقی هستیم.

می توانید از طریق خط موجود در سایت با کارشناسان ما در نمایندگی بوش تماس بگیرید.

توجه: اگر به موقع ماشین لباسشویی را بررسی و تعمیر نکنید، بسیاری از قسمت های ماشین لباسشویی آسیب می بیند و هزینه تعمیر آنها بالا خواهد بود.

دلایل رایج گرم شدن جاروبرقی

اگر بخواهیم با مشکل گرمای بیش از حد جاروبرقی مقابله کنیم، می توانیم دلایل متعددی را نشان دهیم که مشکل شما باید یکی از این دلایل باشد. در زیر به مهم ترین و رایج ترین عوامل در این زمینه پرداخته ایم.

1. آسیب به موتور جاروبرقی

برای استفاده از جاروبرقی باید ترتیب دوز مصرفی را رعایت کنید و نوشتن کامل آن در دفترچه راهنمای جاروبرقی منعی ندارد. یکی از اساسی ترین و مهم ترین نکاتی که در استفاده از جاروبرقی باید به آن توجه کنید، عدم استفاده طولانی مدت از آن است. در صورت استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، موتور جاروبرقی آسیب دیده و عمر آن کاهش می یابد.

اما تنها یک دلیل وجود دارد که می تواند منجر به آسیب به موتور جاروبرقی شود. دلایل زیادی وجود دارد که وقتی آنها ظاهر می شوند، موتور دچار استرس و آسیب می شود. از مهم ترین دلایلی که در ادامه توضیح خواهیم داد می توان به اضافه بار لوله، عدم تعویض فیلتر و بارگیری بیش از حد کیسه جاروبرقی اشاره کرد.

توجه: هرگز از جاروبرقی در مناطقی با دمای محیط بالا یا خیلی گرم استفاده نکنید. این مشکل می تواند طول عمر موتور جاروبرقی شما را کاهش دهد. اما اگر تحت فشار هستید و نیاز به جاروبرقی در محیط گرم دارید، می توانید 30 دقیقه را به سه قسمت تقسیم کنید. به این معنی که هر 10 دقیقه قبل از استفاده به جاروبرقی 30 دقیقه استراحت دهید.

2. جاروبرقی را باد کنید

گاهی اوقات، به طور عمدی یا ناخواسته، جاروبرقی ممکن است در اثر سقوط از ارتفاع، افتادن جسم سنگین روی آن یا برخورد با دیوار مورد اصابت قرار گیرد. در این مواقع جاروبرقی می تواند کار کند اما مطمئنا ضربه وارد شده به آن می تواند به زودی خود را نشان دهد و با وجود آسیب رساندن به یک قطعه، به عملکرد سایر قطعات نیز آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است پس از بروز این مشکلات جاروبرقی را تعمیر کنید. در غیر این صورت برای تعمیر آن باید هزینه بیشتری بپردازید.

3. سوزاندن پالایشگاه های زباله. یکی از دلایل داغ شدن جاروبرقی فضایی

سوختن پنل جاروبرقی یکی دیگر از دلایل داغ شدن جاروبرقی است که نباید آن را یک مشکل ساده در نظر بگیرید. زیرا می تواند به تمام قسمت های جاروبرقی آسیب برساند. بیایید کمی واضح تر باشیم. زمانی که ترموستات جاروبرقی سالم است و مشکلی وجود ندارد، با گرم شدن موتور باید اطلاعاتی را که به دست آورده اید به برد دستگاه منتقل کنید تا دستگاه خاموش شود.

اما به دلیل سوختن برد مدار، فرآیند خاموش شدن صورت نمی گیرد و جاروبرقی با افزایش دمای فوری مواجه می شود که می تواند به تمام قسمت های دستگاه شما آسیب برساند.

به همین دلیل در چنین مواقعی با گرمایش جاروبرقی مواجه خواهید شد و توصیه می کنیم از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بخواهید.

4. خرابی موتور فن وکیوم

با بازکردن درب جاروبرقی به راحتی می توانید متوجه شوید که فن موتور جاروبرقی آسیب دیده یا کار می کند. اما چگونه می توان تشخیص داد که فن موتور جاروبرقی خراب است؟ با باز بودن درب دستگاه، جاروبرقی را روشن کنید. اگر صدای فن را نمی شنوید، خراب است و باید تعویض شود. لازم به ذکر است که عملکرد فن موتور مربوط به گرمایش جاروبرقی می باشد. به طور کلی کار اصلی یک فن بیرون کشیدن هوای داخل جاروبرقی است و با این کار باعث ایجاد مکش در دستگاه می شود.

5. فشار زیاد در جاروبرقی

گاهی اوقات بعد از 20 دقیقه استفاده از جاروبرقی می توانید فشار زیادی را در جاروبرقی متوجه شوید که به این معنی است که دستگاه دیگر طبق روال معمول کار نمی کند و مشکلی به وجود می آید. اما نمی توان این مشکل را فقط مربوط به موتور و ترموستات دانست. زیرا در اثر بسته شدن ورودی های لوله و یک سری جاروبرقی مکش و قدرت دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و فشار بالا را به خوبی احساس خواهید کرد. بنابراین باید بررسی کنید که آیا فشار بالای دستگاه و کاهش قدرت ناشی از دلایل ذکر شده است یا خیر.

6. گرفتگی لوله های مکش; یکی از دلایل داغ شدن جاروبرقی

وظیفه اصلی مجموعه لوله و جاروبرقی این است که گرد و غبار را وارد کیسه جاروبرقی کند. اما با افزودن ذرات با ابعاد کمی بزرگتر می توانند از مکش دستگاه جلوگیری کنند و این مشکل باعث گرم شدن جاروبرقی می شود. اما در قسمت موتور دستگاه مشکلی وجود ندارد. بنابراین به راحتی می توانید ذرات گیر کرده در لوله ها و جاروبرقی ها را خالی کنید.

می توانید از انتهای قیچی برای برداشتن آنها استفاده کنید اما مراقب باشید که از چاقو یا ابزار تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است بخشی از لوله را برش دهید در این صورت باید یک شلنگ جدید برای جاروبرقی بخرید

7. کیسه جاروبرقی پر است

برای جاروبرقی دو نوع کیسه دائمی و یکبار مصرف داریم که کیسه های دائمی پرمصرف ترین نوع در خانواده های ایرانی است. اما گاهی اوقات تصوری که در مورد کیسه های پایدار می گیریم این است که پر شدن آنها زمان زیادی می برد. اما اینطور نیست! اگر بخواهیم به صورت تئوری با این مشکل برخورد کنیم باید پس از حداکثر 3 یا 4 بار استفاده از دستگاه کیسه را خالی کنید. در صورت خالی نشدن پرزهای کیسه از بین می رود و دیگر قادر به جذب گرد و غبار نخواهد بود.

8. مشکل لاستیک نگهدارنده موتور

همانطور که از نام این قسمت پیداست جاروبرقی یک وسیله نگهداری موتور است که در صورت استفاده نادرست پوسیده و فرسوده می شود. همچنین اگر این قطعه به هر دلیلی از جای اصلی خود خارج شود، موتور دستگاه آسیب می بیند. بنابراین در صورت بروز مشکل در لاستیک نگهدارنده موتور جاروبرقی، تاثیر آن را در داخل دستگاه مشاهده خواهیم کرد که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد جاروبرقی شود. برای رفع مشکل موتور وکیوم لاستیکی بهتر است از کارشناسان و تکنسین های این حوزه کمک بگیرید.

9. موتور جاروبرقی فشار آب

در دفترچه راهنمای جاروبرقی نکات مختلفی برای نگهداری جاروبرقی ذکر شده است. به عنوان مثال، جاروبرقی را نباید در محیط مرطوب یا حتی جایی که کودکان می توانند به آن دسترسی داشته باشند، قرار دهید. این مشکل یکی از مشکلات رایجی است که اکثر مشتریان ما با آن مواجه هستند. زیرا کودک یا کودکی به طور اتفاقی مقدار کمی آب وارد درب جاروبرقی شده است.

در این صورت قطعا شاهد آسیب به قسمت موتور دستگاه هستیم و به شما توصیه می شود به هیچ عنوان دستگاه را روشن نکنید. اما در صورت بی دقتی می توانید مشکلات گسترده ای را در جاروبرقی ایجاد کنید که یکی از آنها گرم شدن بیش از حد جاروبرقی است.
 

10. تعویض نکردن به موقع فیلتر هوا

فیلتر هوای جاروبرقی یک قسمت جانبی است که نیاز به تمیز کردن یا تعویض گهگاهی دارد. اما در اکثر مواقع به این موضوع توجهی نمی شود و فیلتر تا چندین ماه بدون تمیزکردن یا تعویض در دستگاه باقی می ماند که باعث گرم شدن بیش از حد جاروبرقی می شود. بنابراین توصیه می کنیم پس از هر بار استفاده از جاروبرقی فیلتر هوا را چک کنید اگر آلوده است، حتما آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید اما اگر احساس می کنید که فیلتر هوا از بین رفته است، یک فیلتر جدید بخرید

11. نوسانات برق ورودی جاروبرقی یکی از دلایل گرم شدن بیش از حد جاروبرقی است.

آخرین موردی که در این گزارش برای تعمیرات جاروبرقی بوش در مورد آن صحبت خواهیم کرد وجود تغییر در برق ورودی است که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد جاروبرقی شود. اما چگونه؟ این امکان وجود دارد که پریز برقی که استفاده می کنید همیشه در حال تغییر است و مشکل این است که هر بار که دو کابل جاروبرقی را به آن وصل می کنید، باید با مشکل گرم شدن بیش از حد جاروبرقی و همچنین خاموش شدن ناگهانی/ فعال شود. به همین دلیل توصیه می شود در صورت بروز چنین مشکلاتی از پریز دیگری استفاده کنید.

 

برچسب ها : ,

نوشته شده در دوشنبه 27 آذر 1402 توسط آبان نیوز| تعداد بازدید : 259 | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر