تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
انواع چاپگر
آبان نیوز

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
خبرنامه
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 0
» بازدید امروز : 333
» بازدید دیروز : 482
» هفته گذشته : 333
» ماه گذشته : 3720
» سال گذشته : 54438
» کل بازدید : 191923
» کل مطالب : 34
» نظرات : 0
» پیج رانک : PageRank 0 out of 10
0
امكانات
پشتیبانی
لينك باكس و بنر
پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت آبان نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طریق نظرات به ما اطلاع دهید .
انواع چاپگر
درباره :

 

انواع چاپگر (چاپگرها) - استفاده و استفاده از انواع چاپگر

اگرچه بسیاری از فعالیت های روزمره مردم در نقاط مختلف جهان کاملاً آنلاین و مجازی شده است، اما گاهی اوقات شما نیاز به چیزی کاملاً فیزیکی و واقعی دارید که در دست بگیرید یا به دیگران نشان دهید؛ این بدان معناست که اکثر مردم هنوز به یک چاپگر در خانه یا محل کار نیاز دارند. هدف این مقاله از آوای فرهنگ آریا بررسی انواع چاپگرهای موجود در بازار می باشد.

خوشبختانه، تقریباً برای هر بودجه و محیطی، خواه محیط های خانگی، اداری یا صنعتی، یک چاپگر وجود دارد. از پرینترهای جوهرافشان ارزان قیمت گرفته تا پرینترهای لیزری تمام رنگی با کیفیت بالا و پرینترهای چندکاره، هر چاپگر را در مقاله زیر معرفی خواهیم کرد تا مشخص کنیم کدام مدل برای نوع فعالیت شما مناسب است. پس پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

انواع پرینتر

خواندن چاپگر

چاپگرهای لیزری به یک محصول مصرفی رایج در میان پرینترهای موجود در بازار تبدیل شده‌اند که اغلب همراه با رایانه‌های شخصی استفاده می‌شوند. عملکرد اصلی آنها عکاسی الکتریکی است. یعنی همان تکنولوژی مورد استفاده در فتوکپی.

وضوح استاندارد در اکثر پرینترهای لیزری 600 DPI است، در حالی که مدل های تولید بالاتر ممکن است وضوح 2400 DPI داشته باشند. از طرف دیگر، آنها می توانند سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. جالب است بدانید که یک پرینتر لیزری با کیفیت می تواند حدود 12000 صفحه تک رنگ در ساعت یا 6000 صفحه رنگی در ساعت چاپ کند.

کارتریج های پرینتر لیزری دارای مخزن پودری به نام تونر هستند که طی فرآیند خاصی روی کاغذ چسبانده می شود. مزیت تونر نسبت به جوهر موجود در کارتریج خشک نشدن آن است که باعث افزایش ماندگاری آن شده است.

انواع پرینترهای لیزری معمولا در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره به فروش می رسند، پرینترهای چهار کاره همانطور که از نامشان پیداست دارای چهار عملکرد چاپ، کپی، اسکن و فکس هستند اما فکس وجود دارد. ویژگی در چاپگر سه کاره ندارد

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

برای تولید یک تصویر با کیفیت بالا، یک چاپگر لیزری به طور مداوم یک پرتو لیزر را به جلو و عقب از یک درام رسانای نور عبور می دهد. این بشکه چیزی نیست جز یک استوانه با بار منفی. همچنین چاپگر لیزری پودر (تونر) با کیفیت بالا را جمع آوری کرده و تصویر را به کاغذ منتقل می کند. سپس کاغذ کمی گرم می شود تا تصویر به طور دائم روی آن قرار گیرد.

با این حال، چاپگرهای لیزری عکس های رنگی را به خوبی چاپگرهای جوهرافشان چاپ نمی کنند. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان و طراحان چاپگرهای جوهرافشان را برای عکس های گالری خود انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

چاپگر جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان رایج ترین چاپگرها در خانه های ما هستند. به طور خلاصه، چاپگرهای جوهر افشان ترکیب مناسبی از کیفیت، سرعت و ارزش را ارائه می دهند. پرینترهای جوهرافشان ارزانتر از پرینترهای لیزری هستند و از کارتریج جوهر مایع استفاده می کنند که تعویض آن بسیار آسان است.

چاپگر جوهر افشان

این نوع چاپگر می تواند به سرعت چاپ های رنگی یا تک رنگ (سیاه و سفید) با کیفیت بالا را چاپ کند. در پایان، اگر نیاز به چاپ هر چند وقت یکبار دارید یا اگر به یک چاپگر خوب نیاز ندارید، چاپگر جوهر افشان بهترین انتخاب است.

اگرچه چاپگرهای جوهرافشان برای اولین بار در دهه 1950 توسعه یافتند، اما امروزه همچنان محبوب و گسترده هستند. با توجه به مزایا زیاد و معایب کم، اکثر چاپگرهای جوهرافشان از تکنولوژی جوهرافشان حرارتی یا پیزوالکتریک استفاده می کنند. فناوری که بیش از 60 سال کار می کند.

چاپگرهای جوهرافشان یکی از بهترین انواع چاپگرهای موجود در بازار برای مشاغل کوچک هستند که به دنبال چاپ با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه هستند. این نوع چاپگر مانند پرینتر لیزری در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره (پرینت، کپی، فکس و اسکن) در بازار موجود است.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

یک گرم کننده پرس جوهر حرارتی جوهر مایع را گرم می کند تا حباب های بخار ایجاد کند و قطرات جوهر را از طریق نازل روی کاغذ فشار دهد. این فناوری توسط اکثر تولید کنندگان چاپگرهای جوهرافشان تجاری استفاده می شود. همچنین هدهای جوهرافشان ثابت و هدهای یکبار مصرف دو نوع اصلی هد جوهرافشان هستند.

کارتریج های جوهر برای چاپگر هد ثابت ارزان تر هستند زیرا این نوع هد چاپ نیازی به تعویض ندارد. اما اگر این هد از بین برود، کل چاپگر باید تعویض شود. اما با هدهای یکبار مصرف، وقتی جوهر کارتریج تمام می شود، می توان آن را به راحتی تعویض کرد.

به یاد داشته باشید، نوع کاغذی که برای چاپگر جوهر افشان خود استفاده می کنید تأثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. کاغذ معمولی استاندارد این نوع چاپگر در نظر گرفته می شود، اما کیفیت تصویر تحت تاثیر دو عامل اصلی نور و جذب است که به شدت به نوع کاغذ مورد استفاده بستگی دارد.

چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپگر ضربه ای

قدیمی ترین چاپگرهای کامپیوتری، پرینترهای ماتریس نقطه ای یا ماتریس نقطه ای هستند، اگر تکه های کاغذ با چندین سوراخ در طرفین را به خاطر داشته باشید، مربوط به پرینترهای ماتریس نقطه ای هستند و اغلب در محیط های تجاری شلوغ مانند بانک ها، پایانه های POS استفاده می شوند. شرکت‌های خدماتی (مبتنی بر پیام)، چک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز و غیره در مواردی استفاده می‌شوند که چاپگرهای استاندارد سطح مصرف‌کننده دوام زیادی ندارند.

چاپگر نقطه ای

این چاپگرها از سیستم ماتریس نقطه ای و روش ضربه ای برای چاپ تصاویر یا متن استفاده می کنند و در عین حال در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان و لیزری وضوح نسبتا پایینی دارند.

نحوه کار چاپگر ماتریس نقطه ای

در چاپگر ماتریس نقطه ای، چندین پین در یک یا چند ستون عمودی مرتب شده اند. سر چاپ (شامل چندین پین) بالا و پایین یا در حرکت رفت و برگشتی حرکت می کند و به نوار پارچه آغشته به جوهر برخورد می کند و علامتی روی کاغذ ایجاد می کند. نقاطی که نزدیک به هم هستند به روشی خاص چیده شده اند تا طرح مورد نظر را ایجاد کنند. مانند یک ماشین تحریر کار می کند، اما می تواند الگوهای تصادفی را به جای حروف خاص چاپ کند.

یک کاراکتر چاپ شده توسط چاپگر ماتریس نقطه ای در واقع مجموعه ای از بسیاری از نقاط روی یک منطقه بسیار کوچک از کاغذ است. از چاپگرهای ماتریس نقطه ای می توان برای چاپ متن، فونت های متعدد و گرافیک های اولیه استفاده کرد. با این حال، محصول ظاهر "کم" دارد.

چاپگر را بردارید

همانطور که حدس زده اید، چاپگر رسید یا چاپگر رسید همان دستگاهی است که رسید خرید یا برگه های کارت اعتباری را چاپ می کند. کسب‌وکارها معمولاً از فناوری چاپگر رسید برای پردازش پرداخت‌ها در هنگام پرداخت استفاده می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند به سرعت یک رسید را پس از معامله چاپ کنند. اما چاپگرهای رسید فقط برای رسید نیستند.

چاپگر رسید یا چاپگر رسید

البته بخش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای انجام برخی وظایف به چاپگر رسید نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از چاپ آشپزخانه برای مدیریت سفارشات غذا در آشپزخانه استفاده می کنند.

سه نوع چاپگر رسید وجود دارد که شامل چاپگرهای رسید حرارتی، چاپگرهای رسید جوهر افشان و چاپگرهای رسید ضربه ای می شود:

چاپگر رسید حرارتی (چاپگر حرارتی)

پرینترهای حرارتی رایج ترین نوع چاپ هستند. چون نیازی به جوهر ندارند. در عوض، از گرما برای چاپ کوپن از طریق تماس مستقیم بین کاغذ داغ و هد داغ استفاده می شود. این نوع چاپگرها بی سر و صدا و سریع رسیدهای باکیفیت تولید می کنند.

پرینترهای جوهرافشان

بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند از چاپگرهای رسید برای چاپگرهای جوهرافشان استفاده نکنند زیرا پر کردن مجدد کارتریج های جوهر بسیار گران است. چاپگرهای رسید جوهرافشان از هدهایی استفاده می‌کنند که با ریختن قطره‌های کوچک جوهر بر روی کاغذ رسید، چاپ‌های با کیفیت بالا و تمام رنگی را ارائه می‌دهند.

چاپگر رسید ضربه ای

همچنین به عنوان چاپگر ماتریس نقطه ای شناخته می شود، این نوع چاپگر رسید در مقایسه با چاپگرهای حرارتی و چاپگرهای جوهرافشان ارزان تر است. چاپگرهای ضربه ای برای چاپگرهای رستورانی ایده آل هستند زیرا در آب و هوای گرم به خوبی کار می کنند. این نوع چاپگر از یک نوار جوهر و پین های کوچک برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی رسید را تشکیل می دهد. یک چاپگر افکت معمولاً از رنگ‌های سیاه و قرمز روی رسید استفاده می‌کند.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل (چاپگر لیبل)

چاپگر لیبل یک چاپگر کامپیوتری است که طرح مورد نظر را روی لیبل یا کارت چاپ می کند. چاپگرهای لیبل کمی با انواع دیگر چاپگرها تفاوت دارند زیرا مکانیسم خاصی برای درج طرح ها در حین کار دارند. چاپگرهای لیبل کاربردهای گسترده ای دارند، از جمله مدیریت زنجیره تامین کارخانه (SCM)، علامت گذاری محصول، طراحی لیبل بسته بندی، علامت گذاری نمونه خون آزمایشگاهی و بسیاری موارد دیگر.
 

چاپگر لیبل چگونه کار می کند

چاپگرهای لیبل از طیف گسترده ای از مواد لیبل، از جمله مواد پلیمری مصنوعی مانند کاغذ و پلاستیک استفاده می کنند. چاپگرهای لیبل نیز از چندین نوع مکانیزم چاپ از جمله لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که مکانیزم چاپ حرارتی بیشتر تولید می شود.

یک چاپگر لیبل حرارتی خودکار از کاغذ حساس به حرارت (مشابه کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کند که در صورت قرار گرفتن در معرض گرما، نور مستقیم خورشید یا بخارات شیمیایی منقضی می شود (معمولاً 6 تا 12 ماه). بنابراین، سیگنال های حرارتی مستقیم در درجه اول برای کاربردهای کوتاه مدت مانند بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود.

برای چاپ دائمی از گرما برای انتقال جوهر از روبان به لیبل استفاده می شود. برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی نیز قابلیت چاپ حرارتی مستقیم دارند و استفاده از وینیل PVC می تواند عمر لیبل را افزایش دهد.

چاپگر کارت پی وی سی

چاپگر کارت پی وی سی نوع دیگری از چاپگر است که طرح مورد نظر شما را روی کارت پلاستیکی (PVC) چاپ می کند. چاپگر کارت پی وی سی برای چاپ کارت شناسایی، کارت هدیه، کارت بانکی و ... استفاده می شود.

دادگاه پاواس

استفاده از این نوع چاپگر مانند چاپگر کاغذی آسان است، چاپ روی پلاستیک به فرآیندها و قطعات داخلی متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، چاپگرهای کارت پی وی سی نسبت به چاپگرهای جوهرافشان قیمت بیشتری دارند.

چاپگر کارت PVC چگونه کار می کند؟

کارت های پی وی سی سطح صافی دارند، بنابراین نمی توان از چاپگر جوهرافشان یا لیزری سنتی برای چاپ روی آنها استفاده کرد. چاپگرهای کارت PVC مانند چاپگرهای جوهرافشان معمولی کار می کنند و از فناوری انتقال معکوس یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ کارت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما یک تکه کاغذ خام می گیرد و طرح مشخص شده را روی آن چاپ می کند، سپس محصول نهایی را برای شما به نمایش می گذارد تا فوراً از آن استفاده کنید. در این روش چاپگر کارت پی وی سی یک کارت پی وی سی سفید را می گیرد، طرح شما را چاپ می کند و سپس کارت را بیرون می اندازد تا بلافاصله از آن استفاده کنید.

چاپگر کارت پلاستیکی با تغذیه یک کارت پلاستیکی خالی از طریق یک سر چاپ حرارتی کار می کند. سپس طرح کارت از ریبون چاپگر از طریق هد چاپ به سطح کارت منتقل می شود و در نهایت کارت شناسایی چاپ شده از قیف خروجی چاپگر کارت PVC خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

استفاده از پرینترهای سه بعدی یکی از موضوعات داغ در بین حرفه ای ها و در صنایع مختلف در میان انواع پرینترهایی است که اخیراً با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس قرار گرفته اند. پرینترهای سه بعدی به شما امکان می دهند پروژه های چاپی ایجاد کنید که نمی توانند در قالب دو بعدی وجود داشته باشند، تقریباً هر چیزی که تصور کنید می تواند با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی چاپ سه بعدی شود.

پرینتر سه بعدی

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی است و بدون شک با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، اما بازی با این ماشین ها در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.

چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند

چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر تکنیکی به نام تولید افزودنی هستند که به معنای ذوب پرتو الکترونی است که به نام EBM نیز شناخته می شود. چاپگرهای سه بعدی اشیاء فیزیکی سه بعدی را از CAD (طراحی به کمک رایانه) یا مدل های دیجیتالی ایجاد می کنند که با افزودن موادی مانند پودرها، کامپوزیت ها یا لایه هایی از بیومواد در مقیاس میلی متری ایجاد می شوند.

برخلاف قالب‌گیری تزریقی و ماشین‌کاری CNC که از ابزارهای مختلف برش برای ساخت اشیا استفاده می‌کنند، چاپگرهای سه بعدی به ابزارهای برش نیازی ندارند. آنها چیزها را مستقیماً روی یک پلت فرم ساخته شده می سازند.

جت پرینتر

چاپگرهای جت یکی از انواع پرینترهایی هستند که عمدتاً در تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و با نام هایی مانند دستگاه خرما، دستگاه علامت گذاری و چاپگر بارکد شناخته می شوند. چاپگرهای جت از سیستمی مشابه پرینترهای جوهرافشان بدون تماس (چاپ جوهر با پاشیدن جوهر از فاصله بسیار کوتاه) برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، آرم شرکت و بارکدهای مختلف روی محصولات استفاده می کنند.

جت پرینتر

بدیهی است که هر محصولی در انتهای خط تولید خود باید حاوی اطلاعاتی از قبیل قیمت مشتری، تاریخ محصول و انقضا، شماره سریال، لوگو و ... ساخته شده توسط جت پرینترها باشد. همچنین می توان از جت پرینترها برای جلوگیری از کپی و تقلب در هنگام ساخت یک محصول خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، با استفاده از جوهر UV در جت پرینتر، می توان کلمات نامرئی را بر روی بخشی از محصول چاپ کرد و خط تولید می تواند این کلمه را با برخی تجهیزات تأیید تشخیص دهد.

خلاصه ای از معرفی انواع چاپگر

در نهایت جالب است بدانید که به طور متوسط ​​هر دو ماه یکبار مدل های جدید چاپگر به بازار می آید. اما با وجود گزینه‌های بسیار، که هر کدام دارای تخصص‌های خاص خود هستند، در نهایت تنها یک یا دو گزینه ممکن است برای استفاده شخصی یا حرفه‌ای شما مناسب باشد.

این مقاله از سایت آوای فرهنگ آریا به بررسی هشت نوع پرینتر تجاری موجود و نحوه عملکرد هر کدام می پردازد. اگر قصد خرید چاپگر را برای خود و یا برای استفاده تجاری دارید، توصیه می کنیم از وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ دیدن کنید. کاربران گرامی می توانند با مشاوره تخصصی رایگان، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر، با کیفیت ترین نوع چاپگر موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند.
 

ادامه مطلب: انواع پرینتر

برچسب ها : ,

نوشته شده در جمعه 6 مرداد 1402 توسط آبان نیوز| تعداد بازدید : 1501 | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر