تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
گام هایی برای تقویت هوش مالی کودکان
آبان نیوز

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
خبرنامه
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 2
» بازدید امروز : 405
» بازدید دیروز : 600
» هفته گذشته : 2896
» ماه گذشته : 2012
» سال گذشته : 57001
» کل بازدید : 194486
» کل مطالب : 34
» نظرات : 0
» پیج رانک : PageRank 0 out of 10
0
امكانات
پشتیبانی
لينك باكس و بنر
پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت آبان نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طریق نظرات به ما اطلاع دهید .
گام هایی برای تقویت هوش مالی کودکان
درباره :



همه مردم باهوش و ثروتمند به دنیا می آیند. یک گروه فکر می کنند که افراد وقتی بزرگ شدند می توانند ثروتمند و باهوش باشند و البته خواهند شد و گروه دیگر معتقدند که نمی توانند و بنابراین موفق نخواهند شد.

چگونه می توانیم هوش مالی فرزندمان را افزایش دهیم.

شاید یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های شما به عنوان والدین آینده مالی و مالی فرزندتان باشد. این نگرانی ها معمولاً پس از فارغ التحصیلی کودک از مقاطع مختلف تحصیلی افزایش می یابد. یکی از مهم ترین دلایل این امر این است که دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه به طور همزمان به آینده خود اهمیت نمی دهند.

3- نکته اصلی این است که اگر کودکان در سنین کودکی و جوانی مشاهده شوند، نه تنها در زندگی با مشکلاتی مواجه می شوند، بلکه جزء افراد موفق و ثروتمند جامعه خواهند بود.

داشتن نظم و انضباط شخصی

مهمترین ویژگی که می تواند کودک را در مسائل مالی و اقتصادی موفق کند رفتار است. اما خودکنترلی در یک تعریف بسیار ساده به معنای توانایی انجام کارها در زمان مناسب است، چه آن کار را دوست داشته باشیم و چه نخواهیم در آن زمان انجام دهیم، به عبارت دیگر آن کار باید تحت هر شرایطی انجام شود. . .

روحیه مسئولیت پذیری

یکی دیگر از جنبه های شخصیتی که فرزندان شما را در آینده موفق و مطمئناً ثروتمند می کند، احساس مسئولیت و پذیرفتن مسئولیت های زندگی از دوران کودکی و جوانی است. کودکان باید مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند و این مسئولیت ها در مقاطع مختلف سنی متفاوت است، مهم است که بدانند باید کار خود را انجام دهند و هرگونه تنبلی و بی احتیاطی و بی توجهی به مسئولیت زندگی آنها را تباه می کند. مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد شد.

تقویت هوش مالی زهرا شیراحمدی

تخصصی ترین ویژگی که باعث موفقیت و سعادت فرزندان در آینده می شود، اهمیت آموزش مالی و تقویت هوش مالی کودکان است. سواد مالی یکی از مهارت هایی است که در هیچ مقطعی از تحصیل به کودکان ایرانی آموزش داده نمی شود و شاید مهمترین ویژگی کودکان برای رسیدن به ثروت و موفقیت اقتصادی در آینده، یادگیری مهارت های مالی و افزایش سواد مالی کودکان باشد.

اگر شما هم نسلی از والدین جوان هستید، مطمئناً اهمیت آموزش مسئولیت مالی به فرزندانتان را می دانید و می دانید که مدیریت خوب و هوشمندانه پول یکی از مهارت های اصلی در دنیای امروز است. تحقیقات نشان داده است که امروزه بسیاری از والدین اغلب مهارت های مدیریت مالی را به طور طبیعی به فرزندان خود آموزش می دهند. با این حال، آنها این کار را در کنار بسیاری از مسئولیت های دیگر بسیار سنگین و طاقت فرسا می دانند.

باید برای تقویت هوش مالی کودکان گام برداشت

1. آموزش عملی

شما تأثیر زیادی روی فرزندتان دارید و او تمایل دارد رفتار شما را تقلید کند. ایجاد عادات مالی خوب با در نظر گرفتن خرید سفر به عنوان یک فعالیت تفریحی، استفاده از کوپن ها در فروشگاه مواد غذایی و مقایسه محصولات مشابه برای بهترین انتخاب، هزینه را به یک عامل در فرآیند تصمیم گیری تبدیل می کند. با انجام این کار، به کودک خود نشان می دهید که باید برای یک وسیله خاص یا یک هدف خاص برنامه ریزی کرده و در هزینه های خود صرفه جویی کند. در غیر این صورت، باید ایده داشتن حتی یک هدف بزرگ و مهم را کنار بگذارید. خریدهایی مانند خرید ماشین یا خانه

2. آموزش، پس انداز، صرفه جویی و عاقلانه خرج کردن

باید از سنین پایین به بچه ها یاد داد که همه پول را نباید صرف یک چیز کرد، یعنی همه تخم مرغ ها را نباید در یک سبد گذاشت. پول خود را با استفاده از سه سطل مرتب کنید. یکی برای پس انداز، دومی برای خرج کردن و سومی برای بخشش. هر بار که فرزندتان با انجام کاری یا خرید یک هدیه درآمد کسب می کند، او را تشویق کنید که پول را به طور مساوی بین این سه گلدان تقسیم کند. او باید یاد بگیرد که پول خود را به طور موثر خرج کند.

 

3. پس انداز در بانک

بسیاری از بانک ها به شما اجازه می دهند با حداقل مقدار پول یک حساب پس انداز باز کنید. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه کانزاس نشان می‌دهد کودکانی که در گذشته به حساب‌های پس‌انداز دسترسی داشتند، در آینده دارایی بیشتری خواهند داشت. (به طور متوسط ​​2000 دلار، در مقایسه با 100 دلار برای کسانی که در کودکی حساب پس انداز نداشتند)، و این بچه ها حدود 4 برابر بیشتر از بزرگسالان در سهام شرکت ها سرمایه گذاری کردند. باز کردن یک حساب پس‌انداز برای فرزندتان به او یاد می‌دهد که پول می‌تواند سود کسب کند و درآمد حاصل از بهره نیز به نوبه خود می‌تواند سود بیشتری برای او به همراه داشته باشد.

4. بازار سهام را بررسی کنید

وقتی می خواهید بازار سرمایه و بورس را برای فرزندان خود توضیح دهید، از ابتدا با مفاهیم پیچیده شروع نکنید، بلکه به فرزندتان اجازه دهید که بداند سرمایه گذاری یعنی تلاش برای افزایش ارزش پول برای دستیابی به مالی بلندمدت. اهداف مانند خرید ماشین یا خانه یا پرداخت هزینه های دانشگاه و دانشگاه یا آماده شدن برای بازنشستگی. فرزند شما می تواند بین دو یا سه سهمی که به او معرفی کرده اید یکی را انتخاب کند و عملکرد آن سهام را بدون سرمایه گذاری در آنها پیگیری کند. حتی اگر می خواهد به بازی خرید سهام بپیوندد، به او کمک کنید تا سهام شرکت مورد نظر خود را انتخاب کرده و بخرد. ردیابی عملکرد سهام به فرزند شما اجازه می دهد تا فراز و نشیب های بازار را پیش بینی و درک کند. شاید فرزند شما در این بازی خوش شانس نباشد، اما تجربه برنده شدن و باختن پول می تواند به اندازه کسب درآمد برای او آموزنده باشد. همیشه به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری ها تضمین نمی شوند و در معرض ریسک سرمایه گذاری هستند. که شامل از دست دادن سرمایه می شود. به دلیل وجود ریسک در این بازارها، بازده سرمایه گذاری و ارزش اصلی آن متفاوت خواهد بود، در نتیجه دوره بازخرید ممکن است ارزشی بالاتر یا کمتر از سرمایه اولیه داشته باشد. به طور کلی، هر چه سود بالقوه یک سرمایه گذاری در طول زمان بیشتر باشد، میزان نوسان قیمت یا ریسک سرمایه گذاری بیشتر می شود.

5. یک حساب بیمه باز کنید

بچه ها را به شرکت بیمه ببرید و برایشان حساب بیمه عمر و سرمایه گذاری باز کنید. گرفتن زودهنگام بیمه عمر یکی از راه های تضمین آینده مالی فرزندان شماست. دانش مالی کودکان زهرا شیراحمدی

با برنامه ریزی دقیق امروز می توانیم زندگی و کار اجتماعی و تحصیل فرزندانمان را از بدو تولد تا 30 سال آینده متحول کنیم (شرایط زندگی و بیمه آینده در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است). هیچ خانواده ای از موفقیت فرزندان خود لذت نمی برد. اما برخی از خانواده ها نیازی به انجام کاری برای موفقیت فرزندان خود ندارند زیرا آنها هیچ برنامه ای برای آینده ندارند.

بیمه آینده کودکان یکی از مفیدترین و مهم ترین زیرشاخه های بیمه عمر و سرمایه گذاری است. علاوه بر داشتن ماهیت بیمه، سرمایه مطمئنی را نیز برای رفع نیازهای آینده زندگی مانند مسکن، جهیزیه، شهریه بالاتر، ازدواج و ... فراهم می کند. امید قطعی در زندگی ما وجود دارد.
 

6. تمایل به پذیرش احتمال اشتباهات خود

آیا به فرزندانتان اجازه می دهید در انجام تکالیف کمک کنند و برای آن پول دربیاورند؟ یک نکته خوب این است که مقدار کمی برای رفع نیازهای آنها بدهید و فرصت مدیریت پول خود را تجربه کنید. اگر آنها انتخاب اشتباهی داشته باشند، عواقب منفی اشتباه آنها را در آینده ای نه چندان دور خواهید دید و یاد می گیرید که در تصمیمات مالی آینده خود محتاط تر باشند. صحبت کردن با فرزندان و اجرای این استراتژی ها در سنین پایین، آنها را برای ساختن آینده مالی روشن آماده می کند. به همین ترتیب، اگر این درس را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید، هنگام آموزش در مورد مسائل مالی به آنها اطلاعات بیشتری خواهید داد و سپس می توانید در امور مالی شخصی به آنها یک A یا B بدهید.
 


 

 

برچسب ها : ,

نوشته شده در يکشنبه 26 شهريور 1402 توسط آبان نیوز| تعداد بازدید : 41 | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر