تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
در اطراف ستون فقرات
آبان نیوز

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
نظر سنجی
خبرنامه
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 524
» بازدید دیروز : 513
» هفته گذشته : 2415
» ماه گذشته : 1531
» سال گذشته : 56520
» کل بازدید : 194005
» کل مطالب : 34
» نظرات : 0
» پیج رانک : PageRank 0 out of 10
0
امكانات
پشتیبانی
لينك باكس و بنر
پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سايت آبان نیوز خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين ميتونيد به آرشيو مراجعه كنيد. براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طریق نظرات به ما اطلاع دهید .
در اطراف ستون فقرات
درباره :

 


ستون فقرات یکی از مهم ترین قسمت های اسکلت انسان است و از 33 استخوان تشکیل شده است که هر کدام توسط بافت غضروفی از هم جدا شده و به هم متصل شده اند. ستون فقرات از سر تا لگن کشیده می شود و نیم تنه حدود 30 مهره نامیده می شود، اگر می خواهید همه چیز را در مورد ستون فقرات بدانید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ماهیچه

آجیل

تاندون ها

اوراق قرضه

دیسک بین مهره ای

رباط ما

نخاع بین مهره ها

رگها

در مورد ستون فقرات

به طور معمول، ستون فقرات سه انحنا دارد. وقتی از پهلو به آن نگاه کنیم، اسکلت S شکل است. تمام مهره ها توسط بافت نرم و الاستیک حمایت می شوند و به خوبی حرکت می کنند. پشت آنها دارای یک تنه استخوانی و سفت در جلو و یک قوس استخوانی با تیغه های استخوانی در عقب هستند و کانال نخاعی را تشکیل می دهند. در واقع این کانال با قرار دادن مهره ها روی هم که محل آن است تشکیل می شود. نخاع

ستون مهره ها از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

ستون فقرات دارای 4 قسمت است که هر قسمت دارای تعدادی مهره است که در داخل یکدیگر فرو رفته و دارای انحناهایی برای عملکرد خود هستند (همه چیز روی ستون فقرات) گروه اول یا قوس اول ستون فقرات 7 استخوان است که گردنی هستند. خارها مهره از نظر پزشکی به آن دهانه رحم گفته می شود.

قوس دوم از بالا قوس سینه است. این قسمت دارای 12 مهره است که از T1 تا T12 شماره گذاری شده اند. اطراف این مهره ها قفسه سینه و قفسه سینه هستند.

قسمت بعدی ستون فقرات از مهره هایی تشکیل شده است که تعداد آنها 5 عدد است که با شماره L1 تا L5 شماره گذاری شده اند. این قسمت نیز متعلق به کمانی است که به سمت جلو می رود که به آن کمر می گویند. عملکرد 5 مهره ای که وزن بدن انسان را به دوش می کشد، اگر آسیب ببیند و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، اغلب هنگام حمل اجسام سنگین و حتی وزن سنگین بدن احساس کمردرد می کند.

قسمت پایین و آخر مهره ساکروم نامیده می شود که از 5 استخوان تشکیل شده است که به یکدیگر متصل می شوند. آنها مهره های کوچکتری نسبت به بقیه دارند و در انتها به لگن متصل می شوند. در واقع جزئی از لگن محسوب می شود.

فتق دیسک چیست؟

یک لایه استوانه ای نازک بین هر مهره تشکیل می شود. این بافت نرم و لاستیکی بین مهره ها است که از برخورد مهره ها به یکدیگر در حین کار و ورزش یا حرکات جلوگیری می کند. صفحه می تواند فشار روی مهره را کاهش دهد که فشار را در تمام قسمت های ستون فقرات جذب کرده و از آن جلوگیری می کند، ضخامت صفحات یکسان نیست، از بالا شروع کنید، ضخامت و ارتفاع صفحات کم است و هر چه پایین تر باشید. برو، صفحات ضخیم تر و ضخیم تر می شوند. .

 

مراجعه به صفحه مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراح-ستون-فقرات-و-دیسک-در-شیراز 
 

برچسب ها : ,

نوشته شده در جمعه 9 تير 1402 توسط آبان نیوز| تعداد بازدید : 2754 | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر